-

-

2012. október 9., kedd

Höhenstrassenlauf 2012


A sikeres 5vös 5km után úgy döntöttem, hogy az őszi versenyszezont még kitolom egy héttel, hogy egy utcai futóversenyen még elindulhassak. Ebben az évben ugyanis még elég keveset versenyeztem, ezért vágytam még a pihenő előtt egy megmérettetésre. Jó formában éreztem magam, és kimerültség jele sem jött még elő, így hát beneveztem a 64. International Höhenstrassenlauf-ra. Egy rendkívül nagy hagyományokkal bíró, bécsi versenyről van szó, azt hiszem még sosem indultam ilyen „régi” utcai futóversenyen.
Az ötlet mindenképpen eredményesnek bizonyult. Amellett, hogy egy sikeres versenyt teljesítettem, ez egy remek utazás is volt, amely lehetőséget adott arra, hogy Kata testvéremmel egy szép őszi napot töltsek el, Bécs különleges tájain.
Idén nem volt annyira erős a mezőny, csupán egy lengyel futóval kellett megküzdenem. A bécsi erdőben található, dombos „Höhenstrasse” utcáján azonban nekem sikerült gyorsabban végigfutnom. Közel másfél perces előnnyel sikerült megnyernem a 14,3 km-es távot!(időeredményem: 47:23, 3:19-es átlag)
A pálya számomra igen nagy meglepetést okozott: a 2/3-a lejtő, az 1/3 pedig emelkedő volt. Ennek megfelelően okosan kellett taktikáznom. Egyfelől az emelkedőkre kellett tartalékolnom, másfelől pedig a lejtőkön kellett vigyáznom a lábaimra. Nagyjából a táv feléig, meghúzódtam a vetélytársam mögött, majd egy huzamosabb emelkedőhöz érve robbantottam egyet. Éreztem, hogy jobban bírom nála a tempót, továbbá tisztában voltam vele, hogy az utolsó 4 km egy hosszú lejtő lesz, ahol a testi épségemre való tekintettel már nem szeretnék tiszta erőből futni. Ezért kénytelen voltam egy tartós, kemény felfelé futással, nagymértékű előnyre szert tenni, hogy a végén óvatosan, lendületesen futhassak. 
Hála Istennek, a stratégia teljes mértékben valóra vált, a célba könnyedén futottam be! Jó érzés volt egy külföldi versenyt megnyerni, és kár lett volna kihagyni: a futás mellett sok egyéb élménnyel is gazdagabb lettem! Most egy hetes pihenőt tartok, aztán a kollégákkal megkezdem a mezeifutó felkészülést.

Nincsenek megjegyzések: