-

-

2014. november 23., vasárnap

Sötétvölgy mezei 2014



A frankfurti maraton után egy hét pihenő következett, majd bekapcsolódtam az edzéstársaim által már elkezdett téli alapozásba. Jelentősebb versenyt már nem terveztünk a maraton után, ezért az edzések intenzitását az időszaknak megfelelően lényegesen visszavettük. Ráadásul most mezeifutó OB-ra sem kellett készülni, mert azt tavaly óta már újra tavasszal rendezik. Ennek ellenére azért úgy döntöttünk, hogy a hátralévő mezeifutó ligaversenyeken azért elindulok – de szigorúan csak edzés jelleggel. Így jött képbe a november 15-én megrendezett Sötétvölgy Mezeifutó-verseny, ami már kezd hagyománnyá válni az őszi versenyeim között. 2010 óta minden évben ellátogatok ide, ugyanis korábban ez egyben EB válogató verseny is volt. Most, hogy van pénzdíjas liga rendszer, meg jó mezőny, úgy gondoltam, hogy érdemes lesz elindulni és pontokat gyűjteni ezeken a futásokon. A színvonalas versenyzés lehetősége garantált volt, ugyanis majdnem mindenki rajthoz állt, aki mostanában a felnőtt élmezőnyben szokott végezni. Habár az 1-5 közé azért szerettem volna beférkőzni, végül a 7. helyezést sikerült most megszereznem. Idáig Sötétvölgyben kétszer lettem 4., egyszer pedig 5. Hát most rontottam a statisztikán, de semmi gond, a körülményekhez képest ez egy teljesen reális és elfogadható eredmény.
A verseny nehézsége nemcsak a mezőny erősségében mutatkozott meg, hanem például a pálya paramétereiben. Ez mindig is egy nehéz pályának számított, mert göröngyös, mély, füves a terep, sok éles kanyarral és terep-akadályokkal tarkítva. Ráadásul idén a távot is felemelték 9 kilométerre, ami ilyen talajviszonyok között igen hosszúnak számít. Emiatt úgy terveztem, hogy most különösen óvatosan fogok kezdeni, hogy maradjon erőm a második felére is. Mezőn már sok összeomlást láttam, ezért bizakodtam az előzős taktikában. A terv részben bejött, mert többször is a 9-10. hely környékén futottam, és a hatodik helyezettet is majdnem sikerült befognom. Ennek ellenére mégsem tudtam olyan nagyot alkotni, mert az elmúlt hetek pihenő jellege miatt hiányzott belőlem a kellő edzettség, és akkor a specifikus mezei felkészülésről nem is beszélek… Az első két helyezettet (Gregor Lacit és Bene Barnát) leszámítva a többiek is óvatosan kezdtek, én pedig még így is lemaradtam az első körben, mert még azt az iramot is túl erősnek éreztem. Ezzel nagyjából el is dőlt a versenyem a számottevő helyezések tekintetében, én viszont ez után már csak azzal foglalkoztam, hogy az egyenletes tempót tudjam tartani. Ez nagyjából sikerült, bár a verseny közepén volt egy gyengébb szakasz, ahol kénytelen voltam a kezdeti, hirtelen jött fáradtságot kipihenni. Ezt követően viszont valamennyire meg tudtam újulni, és az utolsó 3 kilométert egész jó állapotban, egy kis gyorsítással vittem véghez. Talán, ha az akaraterőm még acélosabb és az utolsó körön hamarabb kezdek el igyekezni, akkor még a 6. hely is meg lehetett volna. Jobb helyezést viszont most biztosan nem tudtam volna produkálni, mert a maraton óta tényleg nem volt ehhez hasonló intenzitású edzésem. Összességében tehát elégedett vagyok az eredménnyel (kb. 3:10-es átlag), valamint az eseményt is élveztem: nyugodt, természet közeli helyszín, sok jó futóval…
Remélem két hét múlva Veszprémben, a liga következő fordulójában előrébb tudok majd végezni. Persze direkt felkészülés most se lesz, de az edzés azért valamelyest fog erősödni, tehát mindenképpen jobb formában leszek.




Egy rövid, "hangulat-videó" a versenyről: http://vimeo.com/112495459


Nincsenek megjegyzések: